streda 10. júla 2019

Letné bavlnené tričko




Letné tričko v. 38.

Pripravovala som kurz pletenia ponožiek od špičky na spoločné stretnutie a dostala sa mi do ruky táto úžasná letná bavlnená priadza s pridaním elite. Neváhala som ani chvíľočku. poháňala ma zvedavosť, lebo bavlnené ponožky som ešte neplietla ale aj chuť vyskúšať niečo nové. Z ponožiek mi ostali zvyšky kĺbiek , tak som kúpila ešte jedno  a vznikol tento nádherný letný športový top. Pletenie išlo rýchlo, priadza sa jemne šmýkala po ihliciach, práca rýchlo pribúdala. 


Materiál: Solo cottone, meilenweit, fy LANA GROSSA,  Cotton 87%, Elite 13%, 200 gr,  kruhové
 ihlice č. 3,5 mm, značkovače 

Skúšobná vzorka: 37 očiek x 29 riadkov, 10 x 10 cm

Vzory a tipy:  lícový džersej - pletieme stále hladko v kruhoch,
                       I - cord z troch očiek, video v závere, 
                       skrátené rady: video v závere,
                       uzatvorenie očiek do kruhu: video v závere ,
Odporúčam pozrieť si videa a naučiť sa techniky na malej vzorke, skôr ako začnete pliesť tričko. Vyhnete sa tak zbytočnému páraniu celého projektu alebo veľkého množstva očiek. 

Skratky: Hl. - hladko, Obr.- obrátene, Nah. - nahodiť 1 očko, UZ- umiestniť značkovač, SZ- sňať značkovač, PD - predný diel, ZD - zadný diel,

Postup: Na ihlice naberieme 120 očiek a uzatvoríme do kruhu (magic loop). 
1.r.: pletieme 1 hl. , 1 obr.. Tričko má kruhové sedlo a pleteným výstrihom vpredu (to znamená, že predný diel má väčší výstrih ako zadný diel, aby pletenina neťahala ku krku.) Toto docielime pletením skrátených radov na zadnom diely. V cudzom jazyku sa tomu hovorí roztok, pre slovenčinu som nenašla ekvivalent. 
2. r. Umiestnime značkovače za 60. a 120. očkom. Pletieme len zadný diel. Upletieme 10 očiek hladko, UZ, 40 očiek hl, UZ, 
3.r. otočím prácu, pletiem obrátene 37 očiek, UZ,
4.r. otočím prácu, pletiem hladko 34 očiek, UZ,
5.r. otočím prácu, pletiem obrátene 31 očiek,UZ,
6.r. otočím prácu, pletiem hladko 28 očiek, UZ,
7.r. otočím prácu, pletiem obrátene 25 očiek, UZ,
8.r. otočím prácu, pletiem hladko 22 očiek, UZ,
9. r. otočím prácu, pletiem obrátene 19 očiek, UZ,
10.r. otočím prácu, pletiem hladko 16 očiek, UZ,
11.r. otočím prácu, pletiem obrátene 13 očiek, UZ,
12.r. otočím prácu, pletiem hladko 10 očiek a pokračujem v pletení hladko do kruhu, postupne prepletám všetky očká zo skrátených radov ZD, pletiem očká z PD. odstránim značkovače zo skrátených radov. Značkovače za 60. a 120. očkom zatiaľ nechám na ihlici. 
13.r. a 14 r pletiem hladko.
15.r.  4 hl, 1 nah. - opakovať 30 x, (150 očiek).
16.r. - 28.r. hladko
29.r. 5 hl., 1 nah. - opakovať 30 x, (180 očiek).
30.r - 46.r. hladko
47.r. 6 hl., 1 nah. - opakovať 30  x, (210 očiek).
48.r. - 64.r. hladko
65.r. 7 hl., 1 nah. - opakovať 30 x, (240 očiek).
66.r. - 72. r. hladko
73.r. upletieme 80 očiek PD, technikou I - cord uzavrieme 40 očiek na rukáv, upletieme 80 očiek ZD, technikou I - cord uzavrieme 40 očiek na rukáv.
74.r. spojíme očká PD a ZD do kruhu a pokračujeme v pletení do požadovanej dĺžky trička . Ja som plietla do dĺžky 26 cm. prácu som ukončila technikou I - cord z 3 očiek. 
Prajem Vám príjemné pletenia a aj nosenie .


ukončenie rukávov, spojenie dielov do kruhu


Techniky : magic loop method: https://www.youtube.com/watch?v=YMe5bSDi_gU

                 skrátené riadky: https://www.youtube.com/watch?v=BfFadEumBak
               
                 dutinkové ukončenie I - cord : https://www.youtube.com/watch?v=RLGmli3mRIM&list=PLUVH_Jikmy29p-nyqH5ke3AYI2XqwcrMh&index=5

Priadza zakúpená : https://www.klbkovlny.sk/produkt/meilenweit-solo-cotone/



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára